Master

2019-2020

In het kort

  • Omvang

    Eénjarig voltijd (60 ECTS)

  • Taal

    Engels

  • Titel

    Master of Arts (MA)

  • Ranking

    Nr. 1 masters Kunst- en Cultuurwetenschappen (Elsevier ranking 2018)

  • Premaster beschikbaar

    Ja

  • Instroommoment

    Eind augustus

  • Aanmelddeadline

    1 juli

  • Gemiddeld aantal studenten per jaar

    20

MA track Online Culture

Online Culture is een Engelstalige track binnen de master Kunst- en Cultuurwetenschappen. Binnen deze masterspecialisatie onderzoek je wat de invloed is van de verregaande digitalisering en globalisering op hoe mensen zich gedragen, met elkaar communiceren en de wereld ervaren. Je bestudeert onder andere welke veranderingen kunst- en cultuuruitingen, taal en communicatie, en rituelen ondergaan.

Waarom deze track?

  • Verdiep je in de digitale cultuur die zich steeds verder en sneller ontwikkelt door het gebruik van nieuwe technologie en sociale media.
  • Werk vanuit verschillende disciplines en perspectieven, waaronder cultuur studies, media studies en Digitale Etnografie.
  • Geef zelf vorm aan je programma door te kiezen uit een ruim aanbod van keuzevakken.
  • Leer door te publiceren voor Diggit Magazine hoe je wetenschappelijke kennis en analyses op aansprekende wijze onder de aandacht van een breder publiek kunt brengen.
  • Doe naast kennis en vaardigheden relevante ervaring op in de vorm van een onderzoeksstage, een stage bij een bedrijf of organisatie, redacteurschap van Diggit Magazine, of door met hbo-studenten samen te werken in een maatschappelijk project.
  • Profiteer van een kleinschalige opleiding met veel contact tussen studenten en docenten, waarin je de ruimte hebt om onder individuele begeleiding diep op de stof in te gaan.

Programma

Het programma van Online Culture bestaat in totaal uit 60 ECTS en is als volgt opgebouwd:

  • 2 verplichte kernvakken (12 ECTS)
  • 2 research skills vakken uit een aanbod van vijf (6 ECTS)
  • 2 inhoudelijke keuzevakken uit een aanbod van vier (12 ECTS)
  • 3 extra keuzevakken (3 x 6 ECTS) OF een keuzevak + stage + zelfstudiemodule (6 + 9 + 3 ECTS) OF twee keuzevakken + deelname aan een Fontys Fellowship project (12 + 6 ECTS)
  • Een masterthesis (12 ECTS)

Kenmerkende vakken zijn:

  • Digital Media and Everyday Life
  • Self-fashioning, Life Writing and Mediatisation
  • Intimacy, Privacy and Authenticity
  • Intercultural Communication Online and Offline
  • Performance: Ritual, Art and the Body in digital culture

Meer informatie over het programma en de vakken vind je op de website.

Master

2019-2020

Carrièreperspectieven

Na je afstuderen heb je naast kennis op het gebied van Online Culture in relatie tot communicatie, sociale interactie, rituelen, kunst, en de publieke ruimte, de vaardigheden ontwikkeld om op academisch niveau onderzoek te doen en je bevindingen op toegankelijke wijze te delen met een breed publiek. Afhankelijk van de keuzes die je binnen het programma maakt, heb je ook ervaring opgedaan in het toepassen van je kennis binnen een stageopdracht of onderzoeksproject.

Hiermee ben je uitstekend toegerust voor functies als communicatieadviseur, social media adviseur, community manager, programmamaker, projectleider, journalist, schrijver/columnist, redacteur, trainer, educator, of onderzoeker.

Toelating en aanmelden

Raadpleeg de website voor de aanmeldprocedure en een indicatie van je kans op toelating met jouw vooropleiding.